Jag är en 18 årig kille som går sista året på ProCivitas i Malmö. Här skriver jag om resor, kläder, musik, film och mycket annat ur mitt liv. Jag gillar att spendera min tid med vännerna och min flickvän Paulina, jag drar gärna ut och festar och vilda upptåg är något ni kommer att få läsa om..
Kontakt [email protected]




Sponsra gärna bloggen med ett klick nedan..


RSS 2.0
bloglovin

Make-up för killar

Var inne och kollade lite på youtube och snubblade över en väldigt ul film. Jean-Pierre Barda visar hur man som kille kan göra en enkel förbättring. Något som man kan använda om man ska ut en kväll eller något särskilt tillfälle..

De tre sakerna han visade som jag tycker verkligen var bra tänkte jag dra kort här nedan..

Concealer - 1



Concelern är en utmärkt grej för att täcka allt från finar till att bara jämna ut och fräscha upp hud under ögonen och kring näsan. Har man en fin hud och ser allmänt fräsch ut kan jag säga att det inte är ett måste, men det gör sin nytta!

Användning.
Smeta på en liten klick på området, beroende på vilken sorts produkt ni använder så är det antingen med "penseln" man kan jämna ut det annars fungerar det bra med ett finger också bara göra det till ett jämnt och fint lager.


Foundation - Steg 2


Foundation är det man lägger på i hela ansiktet för att få en jämn och fin yta i jämn ton. Problemet är ofta att det blir för mkt och det blir väldigt glansigt i ansiktet. Annars är det foundationen som skiljer en skiljet en good looking person från en snygg person. Fräschetsfaktor 10+

Användning
Fel nummer ett - TA INTE FÖR MKT. Ta lite nätt med penseln och applicera jämnt i stora drag. Det är inget problem att ta i lite det ska gå in i huden men tänk på att inte göra tydliga penseldrag eller att det syns fingerar i ansiktet. Ta tid på dig och se till att det blir fint, som Jean-Pierre säger gå nära spegeln och titta så det inte ser konstigt ut.

obs. för de som inte har skägg som jean-piere barda i klippet tänk på att tar ni på hakan och kinderna så jobba ner en bit mot halsen till också. Risken är annars att det blir en oerhört tydlig kontur där sminket tar slut längs med käkbenet. Det är största problemet som är absolut fulast..


Ögonfransarna - Steg 3.
Något jag faktiskt aldrig tänkt på, och som verkar sjukt smart är det tredje och sista steget av de han gör som jag tycker är inom gränsen för 'schysst manlig make-up' och det är hans ögonbryn. För de som har ljusa/mellan mörka ögonbryn och vill se mkt snyggare ut är det här tipset #1.



Han nämner det faktiskt aldrig i själva filmklippet men jag gissar väldigt starkt på att det är en kajalpenna alternativt en specialpenna just för ögonbryn.

Användningsområde
Applicera på ögonbrynen, se till att jobba motstrås. Dvs dra pennan från tinningen mot näsantill och ta lagom mkt beroende på dina egna ögonbryns färg.



Sen visade han också hur man kunde böja upp ögonfransarna för att öppna upp ögonen och ett beiget läppglans han duttade på för att inte ha så röda tjejiga läppar. Men känns som att gränsen går lite där för mig, särskilt som jag inte gillar att ha lipsyl eller något annat på läpparna...




Kommentarer
Postat av: Rasmus

De behövs flera killar som sminkar sej tycker jag. Jag måste själv köpa en ny foundation. Men jag kör på just de tipsen, con + foun + bryn och fransar ^^



Let's rock this bitches ^^

2009-01-18 @ 00:35:15
URL: http://sheargenius.blogg.se/
Postat av: Tobias

usch inget smink vafan :D

2009-01-18 @ 00:40:18
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jo vi tjejer tenderar att gilla victoriasecret. Och ni killar gillar att vi gillar det? haha..



Hur menade du med att flytta?

Trevlig kväll/Alexandra

2009-01-18 @ 00:44:54
URL: http://shoesforlife.blogg.se/
Postat av: Natalie

söt blogg :)<3

2009-01-18 @ 01:08:16
URL: http://heroineismydrug.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: exakt, studenten 09! Haha, varför skulle jag döma dig för att du går på procivitas? Idag har jag jobbat, tränat sen tog jag det bara lugnt med en kompis, själv då? :)

2009-01-18 @ 02:21:47
URL: http://richterrr.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker du? ja tycker den är helt perfekt, sen sitter den underbart på henne :)

det står precis över bilden :)

Åh vad kul att du tycker de :) älskar du the hills så har du absolut kommit rätt :)

2009-01-18 @ 04:05:30
URL: http://alltomthehills.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh tycker du det? ja har ju en personlig blogg (wendialejandra.blogg.se) men ja ville skapa en blogg endast om the hills :)

Och nej, det är inte jag på visnings bilden :)

2009-01-18 @ 04:26:33
URL: http://alltomthehills.blogg.se/
Postat av: annas ugly shoes

har aldrig fattat varför killar inte skulle kunna sminka sig :D det är snyggt.



ibland gillar jag faktiskt när foundation glänser lite, om det gör det på rätt sätt :S







sv: tack, ja håll gärna utkik!

2009-01-18 @ 11:33:32
URL: http://annasuglyshoes.blogg.se/
Postat av: annas ugly shoes

ja juste, du frågade ju vad jag menade med utveckling. jag tror på alla dom alternativen du radade upp, men när jag skrev det syftade jag främst på den personliga utvecklingen, att bli en "godare" människa, en mer insiktsfull människa. att lära känna sig själv lite bättre med åren och sträva efter ett lyckligt liv.

2009-01-18 @ 11:35:12
URL: http://annasuglyshoes.blogg.se/
Postat av: HHELENE

alltid lika lustigt att se en kille sminka sig!

2009-02-14 @ 17:10:22
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: HHELENE

definitift lustigt som i trevligt/kul, tycker det är kul att se att killar också kan vara intresserade av det.

2009-02-15 @ 14:46:29
URL: http://hellenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback